Kirjoittaja Aihe: US Army M60 gunner  (Luettu 1493 kertaa)

Tinppa

• Asuinpaikka: Lemu
US Army M60 gunner
« : 02.04.15 - klo:15:45 »
Tarkoitus olisi kerätä airsoft skenaario uskottava varustekokonaisuus eli ei ehkä 110% oikein oleva M60 gunner varustus. Olen kuitenkin alkutaipaleella aiheen kanssa ja toivoisin vinkkejä setin varusteluun.

Hankitut varusteet tällä hetkellä:
-US Army puku (versiota en muista), oliivi t-paita ja oliivi pyyhe.
-LC2 vyö, M1910 juomapullotasku, M1 lipastasku, Alice lääketasku ja musta M1916 pistooli kotelo
-M1 kypärä (vielä uudemmalla woodland päällisellä)
-M60 lipaspussit hihnoilla 2kpl
-M69 liivi (Israelin valmistama malli eli uudempi velcro kiinnikkeinen, sen käsityksen olen saanut että liivin malli on jossain kohtaa annettu Israelille jotka ovat käyttäneet mallia ainakin vielä 1980-luvulla. Voin olla väärässä hyvinkin tämän tiedon kanssa, korjatkaa jos ei sovi kyseiseen settiin tai tieto muuten väärin.)

Hankkimatta ainakin viidakko mallin maiharit.
Valitettavasti en voi lisätä tällä hetkellä kuvia koska olen poissa kotoa työn takia (enkä varmaan edes osaisi).

Ehdotuksia otetaan mielellään vastaan.

Cammer

• Asuinpaikka: Naantali
Vs: US Army M60 gunner
« Vastaus #1 : 04.04.15 - klo:12:32 »
Onhan M60 pitkä malli?

ILCE tetsarilla pääsee hyvin alkuun. Periaatteessa tuo sun vyövarustus on ihan hyvä, lukuunottamatta tuota M1 lipastaskua, sille ei ole mitään käyttöä. Kypärähupun vaihtamalla setti näyttänee jo ihan siedettävälle. Ammusvöitä kannattaa yrittää jostain haalia roikkumaan rinnalle.

Tulevaisuudessa tietysti kannattaa harkita M1910 kenttäpullotaskun, kompassitaskun ja LC-2 vyön vaihtamista M56 vastaaviin.

Jos mä olisin niin hullu (nostan kypärää niille ketkä on) ja haluaisin lähteä airsoftpeliin M60 ampujana, niin melkeinpä kasaisin vyövarustuksen jossa vyö, olkaimet, buttpack, pistoolikotelo (+pistooli) ja pari kenttäpullotaskua pulloineen.

Ao. kuvassa 1st cav. M60 ampuja. Tuosta näkee hyvin, että patruunapusseissa on sisällä pahvilaatikot joissa ammusvyöt on sisällä. Kannattaa siis omiinkin tuunata sellaiset jos ei jo ole. Samalla kuva kävis aika perusvarustuksesta airsoft-peliin.

Linkki kuvaan
« Viimeksi muokattu: 04.04.15 - klo:12:34 kirjoittanut Cammer »

Tinppa

« Vastaus #2 : 04.04.15 - klo:14:55 »
Joo on P&J (A&k) M60VN malli. Siihen on tarkoitus vielä tehdä jotain pientä kantaman ja luotettavuuden paranemiseksi. Jaa niin siinä on m-1944 kantohihna, ilmeisesti ok? Käsittääkseni se on ollut vähän käyttäjän valinta mitä siinä on käyttänyt jos ollenkaan.

Toi M1 lipastasku on toiminut 1911 varalippaiden kanssa, voihan ne tietty heittää taskuun.
Ammusvyöt korvasin just noilla, no ainakin ebayn myyjän mukaan aidoilla M60 lipaspusseilla jotka ovat hihnoilla, ei ehkä näytä niin hyviltä mutta toimii varakuulien ja vara-akun kantamis välineinä paremmin kuin pelkät panosvyöt. Pahvit oli tarkoitus tehdä kun pääsen kotio asti.

Aika harvassa kuvassa gunnereillä on näkynyt olkaimia ja buttpackiä, mutta ymmärrän niiden toimivuuden skenuissa ja näyttää ehkä enemmän partio meininkiltä.

Kypärähuppu oli tarkoitus vaihtaa ja pojalle tilata myös, yritän kerätä sille samalla kohtuullista m14 settiä, myös skenuihin sopivaa, mutta se on vielä enemmän vaiheessa. LC2 vyö ja olkaimet (valitettavasti ne lekan myymät ranskalaisten mallit),M-1956 lipastaskut, 2kpl M-1910 kenttäpullotaskuja, buttpack ja ruskea pistooli kotelo, alice ensiapu/kompassi tasku. Liivit on sama kuin mulla, mutta puku on yleis oliivi BDU, jätkä kasvaa vielä sitä tahtia ettei kannata ostaa toista oliivia pukua. Tuo pistooli kotelo on tietty vähän niin ja näin koska oli ainoastaan ryhmän ja joukkueen johtajilla käytössä? Siis gunnereiden, lääkintämiesten ja kranaattikiväärimiesten lisäksi.

Joo tarvii katsoa kuinka kauan tää gunneri innostus kestää ja otan itse M14 kantoon.
Olen aika kohtuu uusi tulokas yleisesti harrastuksen piirin (pojan kautta) eli en montaa skenaariota ole ehtinyt pelaamaan ja niissäkin on ollut joku muu kannossa kuin lmg. Sunnuntai pelejä on tullut vedettyä niiden kanssa.

Kiitos vinkeistä ja kunhan pääsen kotio voin koittaa laittaa kuvan setistä, muuten mihin kuvat laitetaan tänne vai kuva tai varustekokonaisuus ketjuun?

Tinppa

« Vastaus #3 : 04.04.15 - klo:15:58 »
Pahoitteluni asiaa tarkemmin katsottuani niin juomapullotaskut on M-1956 malliset siis ne kaikki eikä M-1910. Kuten sanottu noviisi vielä tässä asiassa.

MikeBowe

• Asuinpaikka: Järvenpää
« Vastaus #4 : 27.04.15 - klo:12:32 »
M60 on aika hieno! Itse olen yleensä RTO jossa on vielä vähemmän järkeä... omasta mielestä pikkupuutteet varustuksessa ei haittaa, niitä voi paikata kun kerkeää. Se on jo paljon jos ymmärtää mikä vaatii viilausta ja on siihen halua. Se "pikkuviilaus" vaan vie helposti koko käden ja muut elimet, ja huomaa olevansa syvässä suossa kirjahylly täynnä refe-kirjallisuutta...